Urmăriți-ne și pe pagina de Facebook!
Programul conferinței
Informații despre acreditarea conferinței la CPR și numărul de credite profesionale puteți citi >>> AICI <<<
ZIUA 1 (Vineri, 27 Octombrie, 09:00 – 18:00)
09:00 - 18:00 Steff Oates (TSTA-P): Don’t just do something - sit there. “Nu doar faci lucruri - mai si stai acolo”. *Max 50 participanti. **Workshopul va avea traducere.
Paricipanți înscriși: 50
Steff Oates, TSTA-P
Steff Oates is a Teaching and Supervising Transactional Analyst who runs a small private psychotherapy and supervision practice in Wales. She is Vice President Research and Innovation of the ITAA and an occasional guest editor of the TAJ. She has written numerous TAJ articles and book chapters and has an abiding interest and appreciation in the ongoing development of TA theory.
Steff Oates este TSTA-P ce conduce o mica practica privata de psihoterapie si supervizare din Tara Galilor. Este Vice Presedintele pentru Cercetare si Inovatie din cadrul ITAA si un invitat ocazional pentru TAJ. A scris numeroase articole publicate in TAJ si capitole de carte, si are un interes si o apreciere constante pentru dezvoltarea continua a teoriei AT.
Despre workshop: (*workshopul va avea traducere)
Don’t just do something – Sit there.
The theme of the conference is from passivity to responsibility. The title of this workshop was something that was said by Steve McQueen, the film director as a way of asking his actors not to over act.
Participants will be invited to reflect if there are times when they may over-act as an adaptation or over-adaptation to a system that expects solutions to problems.
During this workshop, participants will be encouraged to review the passive behaviours identified by the Schiffs and help make meaning of their purpose, beyond the Schiffian interpretation. We will look at the phenomenology behind the behaviours both in the client and in the practitioner.
We will reflect if sometimes, as therapists, counsellors, educators or consultants, we might move to action to move away from disturbance. We will consider the important meaning that the disturbance may hold and how we might learn to stay with it in order to allow important, as yet unwitnessed experiences to emerge.
“Nu doar faci lucruri – mai si stai acolo”
Tema conferintei e de la pasivitate la responsabilitate. Titlul acestui workshop e ceva ce spunea Steve McQueen, regizor de film, cand le cerea actorilor sai sa nu exagereze cand joaca un rol, sa nu faca prea multe.
Participantii vor fi invitati sa reflecteze daca sunt momente cand fac prea multe ca modalitate de adaptare/supra-adaptare la un sistem ce asteapta solutii la probleme.
In timpul workshopului, participantii vor fi incurajati sa exploreze comportamentele pasive identificate de Schiff si sa ajute la gasirea semnficatiei scopurilor lor, dincolo de interpretarea Schiffiana. De asemenea, ne vom uita la fenomenele din spatele comportamentelor atat la client, cat si la practician.
Vom reflecta daca uneori, ca terapeuti, consilieri, educatori sau consultati ne ducem poate catre actiune ca sa ne distantam de probleme (tensiune, ceva deranjant). Vom considera semnificatia importanta pe care problemele (starea de deranj) le au si cum am putea invata sa stam cu ele, pentru a permite emergenta unor experiente importante, inca neobservate.tante, inca neobservate.
ZIUA 2 (Sâmbătă, 28 Octombrie, 8:30 – 18:00)
8:30 - 9:00 Primirea participanților
Înregistrarea participanților, primirea mapelor, conectarea participanților la o cafea de bun-venit
9:00 - 10:00 Masă rotundă: Steff Oates (TSTA-P), Sue Eusden (TSTA-P), Nicoleta Gheoghe (TSTA-P), Karina Heiligers (TSTA-P). Moderator: Alina Rus (PTSTA-P)
De la pasivitate la responsabilitate – discutie libera intre invitati.
10:00 - 10:15 Pauză
10:15 - 12:15 Eugen Hriscu, CTA-P: Procese inconstiente in cadrul unui proces de grup mare. De la destructurare la integrare. *Max 27 participanti. **Fara credite profesionale CPR.
Participanți înscriși: 27
Eugen Hriscu, CTA-P
Eugen este psihoterapeut CTA și psihiatru cu aproape 20 de ani de practică. Principalele rădăcini ideologice ale experienței sale profesionale sunt școala umanistă de psihoterapie și paradigma relațională. In plus, este specializat în dezvoltarea de programe de prevenire și tratare a abuzului și dependenței de alcool și droguri. A participat la diferite tipuri de grupuri – terapie, instruire, supervizare, grupuri mici și mari, atât ca participant, cât și ca facilitator. În prezent lucrează în cabinetul sau privat dîn București, la Clinica ATELIER PSY.
Despre workshop:
Workshop-ul isi propune sa deruleze impreuna cu participantii un proces de grup mare pentru a observa in vivo mecanismele inconstiente care se manifesta in cadrul grupurilor mari.
In ultimii 8 ani, am acumulat o experienta semnificativa in acest domeniu, realizand facilitarea anuala a unui proces de grup de 8 ore care a implicat in jur de 25 de participanti.
In masura in care fiecare grup este unic, este la fel de adevarat ca anumite mecanisme inconstiente isi fac aparitia de fiecare data.
Participantii (preferabil intre 20 si 30) sunt invitati sa experiementeze si sa co-creeze in format restrans (timp de o ora jumatate) un proces de grup, pentru ca apoi sa reflectam impreuna asupra celor intamplate, avand ca baza teoria bioniana asupra grupurilor.
10:15 - 12:15 Mihaela Brînzoi: Cum influentam angajamentul sanatos in grupurile in care activam? *Max 27 participanti. **Fara credite profesionale CPR.
Mihaela Brînzoi
Mihaela are o experiență îndelungată în consultanta organizațională, în roluri de auditor al proceselor de management și trainer în deprinderea competentelor de leadership. În prezent coordonează programe de transformare organizationala ca trainer și team coach, cu formare în analiza tranzactionala, în supervizare. Este acreditata de EMCC (European Mentoring and Coaching Council) ca team coach si mentor si de Solutions Academy – coach in organizatii.
Este pasionată de dinamica proceselor de grup și de facilitarea acelor schimbări care susțin performanta, prin dialoguri oneste si angajamente asumate.
Crede că ceea ce face diferența în schimbarea sistemelor provine dintr-un set de valori emergent viziunii si rolurilor din care activam, susținut de angajamentul în a obține rezultate sustenabile pentru fiecare stakeholder al sistemului.
Despre workshop:
Cel mai frecvent topic în facilitarile de team coaching sau în ateliere de leadership este angajamentul. Este atît de mult dorit de parca ar scuti pe cineva de la efortul antrenarii zilnice. Angajamentul într-un grup poate varia de la o persoană la alta și poate fi influențat de mai mulți factori, inclusiv personalitate, motivație, relații cu ceilalți membri ai grupului și implicit cu ceea ce oferă grupul în schimb.
Un angajament puternic într-un grup poate contribui la succesul și coeziunea acestuia, în timp ce lipsa de angajament poate duce la conflicte și subminarea obiectivelor grupului.
Pentru ca un grup să aibă succes, membrii acestuia trebuie să găsească un echilibru între a se angaja față de ei înșiși, de membrii din grup, față de performanța grupului asa cum este asteptata și, față de obiectivele organizației. Fara aceasta dinamica a optimizarii raportului intre asteptari, actiuni si rezultate, bunăstarea climatului de lucru poate fi alterata, iar angajamentul sa oscileze intre supra-adaptare si dezimplicare.
In acest atelier va astept sa gasim asocierile pe care le avem cind folosim cuvintul angajament. Apoi, va astept si sa descoperim un model dezvoltat de Valerie Redman si care ne propune 7 componente de relationare bazate pe teoria starilor eu-lui. Acest model oferă claritate indifferent de rolul pe care il ocupa persoanele in dinamica de reusita si implinire atît de mult dorit si, cu aceasta ocazie, poate putin mai mult cunoscut.
Atelierul se adreseaza deopotriva managerilor, angajaților, membrilor unui grup, coordonatorilor si facilitatorilor, psihoterapeutilor, oricarei persoane interesata de ceea ce activeaza sau blocheaza initiativa si efortul in a mentine angajamentul. Sper sa ofere suficienta aprofundare care sa motiveze decizii de actiune si dedicare, cu beneficii semnificative atît în viața personală, cît și în cea profesională.
10:15 - 12:15 Alina Toth (practicant AT in supervizare - psihoterapie), Ranaciu Florenta-Teodora (practicant AT in supervizare - psihoterapie), Cristescu Rodica (practicant AT in supervizare - psihoterapie): Impactul scenariului cultural din triunghiul educational EPP asupra implicării si starii de bine a elevilor. *Max 27 participanti. **Fara credite profesionale CPR.
Participanți înscriși: 14
Rodica Cristescu, Florența Rănaciu, Alina Toth – au statutul de psihologi, psihoterapeuti, analiști tranzacționali în supervizare și formatori în domeniul educației, având o experiență de peste 20 de ani în calitate de profesori consilieri și 7 ani ca psihoterapeuți în practică privată. Am dezvoltat programe pentru părinți, profesori și adolescenți, susținând diverse workshop-uri și webinarii.
Alina Toth, practicant psihoterapie AT in supervizare. tminalina@yahoo.com
Ranaciu Florenta-Teodora, practicant psihoterapie AT in supervizare. florentza_ranaciu@yahoo.com
Cristescu Rodica, practicant psihoterapie AT in supervizare. cristescurodica@yahoo.com,
Despre workshop:
“Impactul scenariului cultural din triunghiul educațional EPP asupra implicării și starii de bine a elevilor.”
Considerăm ca tema abordată are o importanță semnificativă pentru înțelegerea și abordarea corectă a problemelor psihologice și pentru crearea unor medii educaționale sănătoase și favorabile dezvoltării individuale a elevilor. Relevanța temei se sprijină pe trei aspecte de actualitate în spațiul cultural și educațional românesc.
Primul aspect ilustrat este influența culturală asupra dezvoltării injoncțiunilor. Cultura joacă un rol esențial în formarea modului în care indivizii percep și interiorizează așteptările și normele sociale. În contextul educațional, acest lucru se traduce prin modul în care părinții, profesorii și elevii dezvoltă injoncțiuni, adică mesajele interne care dictează cum ar trebui să se comporte și să se raporteze la ceilalți și la ei înșiși. Înțelegerea acestui aspect este esențială pentru abordarea corectă a problemelor psihologice și pentru dezvoltarea unor strategii de intervenție eficiente.
Un al doilea punct important se referă la impactul injoncțiunilor în interacțiunile educaționale. Injoncțiunile internalizate pot alimenta jocuri psihologice și pot contribui la modele disfuncționale de comunicare și comportament între părinți – elevi – profesori . Aceste modele pot avea un impact negativ asupra încrederii, motivației și stării de bine a elevilor.
În plus, workshop-ul subliniază necesitatea de a crea medii educaționale sănătoase. Înțelegerea legăturii profunde dintre cultura specifică și dinamica psihologică permite identificarea de strategii de intervenție educațională menite să promoveze medii de învățare pozitive, având in vedere si teoria ciclurilor de dezvoltare. Aceste strategii pot include oferirea de feedback pozitiv și stimulare adecvată pentru dezvoltarea pozitivă a elevilor.
La finalul workshopului , participanții vor fi capabili :
- Să interpreteze mesajele care stau la baza formarii injoncțiunilor
- Să analizeze legatura dintre injoncțiunile și deciziile care stau la baza implicării
- Să analizeze evitarea unor jocuri psihologice în relatia E- P -P
- Să dezvolte o maturitate sensibila și informată, care să le permită să refuze invitațiile simbiotice
Workshop-ul se adresează psihoterapeuților și consilierilor scolari, celor care lucrează cu copii și adolescenții
10:15 - 12:15 Alina Marin (psiholog practicant în supervizare): Stă în puterea mea să aleg diferit în raport cu scenariul de viață? Perspectiva Process Communication Model. *Max 27 participanti. **Fara credite profesionale CPR.
Participanți înscriși: 27
Alina Marin, psiholog practicant în supervizare și trainer Process Communication Model
În 2016, am descoperit paradigma Process Communication Model și a fost prima confirmare a importanței filtrelor pe care le avem în raport cu realitatea în experimentarea efectivă a acesteia, în relațiile cu cei din jur și în senzația că suntem foarte diferiți deși, în esență, vorbim despre lucruri similare.
Așa am aflat că dr. Taibi Kahler, cel care a pus bazele PCM, era terapeut AT și a identificat anumite pattern-uri în comunicare la clienții din cabinet. Astfel, a demarat o serie de studii care au dus la publicarea lucrării Mini-scripts, cu care a și câștigat premiul Eric Berne.
Mi s-a părut fabulos câte insight-uri oferă PCM despre percepțiile pe care le avem asupra lumii, despre ceea ce ne motivează, despre cum reacționăm în condiții de stres și cum putem să gestionăm mai eficient acele perioade, precum și legăturile dintre etapele de dezvoltare ale copilului și provocările din viața adultă. Ce m-a captivat de la început au fost exemplele atât de concrete încât simțeam că le-am auzit și eu deja în viața reală. Am fost astfel motivată să merg la sursă, așa încât am făcut formarea în Analiză Tranzacțională în Psihoterapie.
În prezent, livrez traininguri de Process Communication Model și soft skills și practic psihoterapia în supervizare.
Despre workshop:
Stă în puterea mea să aleg diferit în raport cu scenariul de viață? Perspectiva Process Communication Model.
În cadrul workshop-ului, vom aborda conceptul de scenariu de viață din paradigma Process Communication Model, respectiv conceptul de mini-script, urmând să experimentăm prin exerciții condiționările de care nu suntem conștienți, dar care ne dictează procesul decizional, fie la nivel macro, fie la nivel de zi cu zi.
De exemplu, de ce unii dintre noi nu putem lua o pauză până când nu am terminat tot ce aveam de făcut pe listă, iar alții nu pot lua o decizie nici dacă viața lor ar depinde de asta?
Destructurând astfel cât mai multe straturi, obținem perspective suplimentare care să potențeze trecerea de la pasivitate la responsabilitate. În același timp, vom vedea că indiferent cât de puternică este conștientizarea acestor dinamici, uneori capacitatea de decizie este limitată, sens în care avem nevoie de resurse care să o susțină.
Vom aborda astfel și conceptul de nevoi psihologice, modalități constructive de gestionare a acestora, procesul schimbării lor de-a lungul vieții și legătura cu etapele de dezvoltare ale copilului și gradul de integrare a emoțiilor autentice.
12:15 - 13:45 Pauză de masă
13:45 - 15:45 Nicoleta Gheoghe (TSTA-P), Marina Brunke (CTA-P) , Lucia Ionaş (practicant AT in supervizare): All My Parents - Trauma transgenerationala profesionala si ecourile ei in practica AT. *Max 27 participanti.
Participanți înscriși: 27
Nicoleta Gheoghe, TSTA(P)
Nicoleta Gheorghe este un psihoterapeut experimentat, un trainer și supervizor dedicat și deschis către învățare, al cărei principal scop profesional este facilitarea (re)câștigării identității și libertății clienților ei. A inițiat și consolidat două grupuri de formare și o practică privată de supervizare în București. Folosește diferite abordări ale analizei tranzacționale, având un interes special în învățarea și aplicarea AT-ului relațional atât în practica clinică cât și în supervizare și în formare. A susţinut workshopuri la diferite conferințe naționale și internaționale, și s-a implicat activ și intens în viața comunității AT naționale și internaționale, promovând interesele ei în peisajul tumultuos al psihoterapiei din România. A publicat capitolul dedicat Analizei Tranzacționale din volumul „Povești de psihoterapie românească” apărut la Editura Trei, și articole în newsletter-ul ITAA, The Script și în Jurnalul de Analiză Tranzacțională – Transactional Analysis Journal.
Marina Brunke, CTA-P
Marina Brunke este analist tranzactional certificat. Lucreaza in practica privata cu adulti, atat psihoterapie individuala cat si de cuplu. Hobby-urile ei includ calatoriile, muzica, statul cu emotiile dificil de tolerat, ganditul neincetat la moduri in care psihoterapeutii pot avea mai mult impact social, pusul de intrebari despre viitorul omenirii si gatitul.
Marina a fost timp de 10 ani membra a comisiei de etica, domeniu care ramane constant pasiunea ei.
Lucia Ionaş
Lucia Ionas este psiholog clinician si psihoterapeut sub supervizare in analiza tranzactionala din anul 2014. Lucreaza cu adulti in practica privata, atat in psihoterapie individuala cat si de cuplu. Este interesata de aspectele transgenerationale si felul in care acestea impacteaza procesul individual. De asemenea, este psionata de modul in care evolutia sociala, istorica si particularitatile culturale influenteaza identitatea de gen, dinamica intrapsihica, rolurile sociale de femeie/barbat si interactiunea intre sexe. Personal, ii plac calatoriile, sa perteaca timp cu animale si sa aiba discutii interminabile in mintea ei.
Despre workshop:
Pornind de la tema și descrierea conferintei care aduce implicit în discuție concepte ale Scolii Cathexis – pasivitate și desconsiderare – ne propunem să aducem procesul la nivel explicit. Vom face acest lucru prin ilustrarea teoriei din articolele publicate de noi în Transactional Anysis Journal (TAJ) împreună cu Diana Deaconu și Alexandra Gheorghe în 2019 și 2022.
Vom defini conceptul de traumă transgenerațională profesională și în ce fel o putem diagnostica și îi putem regăsi efectele în comunitatea AT din România și în practica noastră.
Vom analiza modul în care a abordat Școala Cathexis distructivitatea, clarificând conceptul de reparentare Schiffiană și reflectând la ceea ce noi credem a fi punctele oarbe din acestă abordare.
Vom defini conceptul de poziție terapeutică (therapeutic stance) ca alternativă la abordarea Schiffiană a distructivității din cabinetul de psihoterapie.
Vom invita participanții să reflecteze la momentele lor semnificative din comunitatea de analiză tranzacțională și cum au fost ei influențați de acestea în practica lor profesională. Vom ilustra conceptele cu exemple din practică.
13:45 - 15:45 Marina Ionescu (PTSTA-P): Între delegare și asumarea responsabilității în spațiul terapeutic - modalități de gestionare a relațiilor interumane. *Max 27 participanti.
Participanți înscriși: 18
Marina Ionescu, PTSTA(P)
Marina Ionescu este psiholog și psihoterapeut, analist tranzacțional certificat în psihoterapie, psiholog specialist în Hipnoză Ericksoniană și psihoterapeut certificat în Sandplay Therapy. Din 2019 este formator și supervizor acreditat internațional în Sandplay Therapy, organizând cursuri și grupuri de supervizare pentru psihoterapeuti. Lucrează în practică privată de peste 15 ani cu adulți, familii, copii, adolescenții și părinții acestora. Dezvoltă programe pentru părinți și adulți și colaborează în proiecte educaționale naționale și internaționale. Din 2022 este PTSTA-P (Formator şi Supervizor în Analiză Tranzacţională în Psihoterapie sub supervizare).
E-mail: marina.ionescu@madcris.ro
Despre workshop:
Relațiile umane sunt o necesitate în dezvoltarea noastră personală și profesională. Tiparele relaționale pe care le-am dezvoltat de-a lungul vieții ne influențează și în viata profesională atât în munca noastră cu colegii (la nivel organizational), cu elevii (la nivel educațional) și cu clienții (din consiliere sau psihoterapie) cît și în alegerea persoanei pe care o dorim ca model, fie un șef, mentor sau supervizor. Mulți factori, conștienți sau inconștienți, verbali sau non-verbali, influențează această dinamică complexă relațională care apare în viața noastră. În măsura în care devenim conștienți de aceste tipare ne putem îmbunătăți performanța sau rezultatele activității.
Prin exerciții interactive vom reflecta asupra modului prin care tiparele relaționale pot condiționa asumarea și delegarea responsabilității legată de dezvoltarea personală și profesională și vom descoperi care sunt nevoile de formare și învățare conforme cu valorile și așteptările individuale.
13:45 - 15:45 Roxana Draghici (PTSTA-P): Pasivitatea in personalitatea schizoida. *Max 27 participanti.
Participanți înscriși: 24
Roxana Drăghici, PTSTA-P
Roxana Drăghici este psiholog-psihoterapeut, formator și supervizor sub supervizare în Analiză Tranzacțională. Înainte de a lucra ca psihoterapeut, Roxana a lucrat în organizare de evenimente, teambuilding și în sectorul ONG (întreprindere socială).
Roxana este unul din co-fondatorii Asociației “Origini” și, în cadrul acesteia, îndeplinește funcția și rolurile de: președinte, tutore, formator și supervizor. Este certificată în Analiză Tranzacţională – psihoterapie (CTA) din 2021 și a devenit formator și supervizor sub supervizare în Analiză Tranzacțională – psihoterapie (PTSTA-P) în 2023.
Despre workshop:
Prin acest workshop, formatorul își propune să ofere o imagine descriptivă a lumii interioare a personalității schizoide și a comportamentelor pasive pe care acest tip de personalitate le folosește ca defense. Formatorul și grupul vor incerca sa identifice recomandarile potrivite pentru promovarea celor trei trăsături (conștientizare, spontaneitate, intimitate) care definesc autonomia.
Personalitatea schizoidă este prezentată ca modalitate de adaptare la experiențele din copilărie și figurile de atasament, și nu ca patologie.
Se vor discuta: teme principale în personalitatea schizoidă (siguranța și intimitatea); mecanisme de apărare; structura personalității folosind modelul PAC (Părinte, Adult, Copil); dinamici interioare; tipuri de clienți schizoizi: singuraticul, intelectualul, narzoidul, femeia-pisică, schizoidul histrionic; descrierea comportamentelor pasive ale personalității schizoide; avantaje și dezavantaje în terapia personalității schizoide; recomandări pentru terapia personalității schizoide.
13:45 - 15:45 Alina Comendant (PTSTA-P): Cand mainile vorbesc - lucrul cu pasivitatea folosind lutul ca vehicul al reparării și transformării. *Max 15 participanti.
Participanți înscriși: 15
Alina Comendant este CTA-P, PTSTA(P), cu formari complementare in Gestalt Play therapy si Sensorimotor Art Therapy-Clayfield Therapy.
Alina locuieste si lucreaza in Olanda, Hilversum cu copii, adolescenti si adulti si cu colegi psihoterapeuti in programe de formare si supervizare internationala.
Pasiunile ei includ lucrul cu traumele de dezvoltare si dezvoltarea inteligentei emotionale la copii si adolescenti dezvoltand programe longitudinale de lucru in scoli si centre educationale si nu in ultimul rand lucrul cu studentii expati.
Despre workshop:
Cand mainile vorbesc: lucrul cu pasivitatea folosind lutul ca vehicul al reparării și transformării
“Atingerea vine înaintea vederii, înaintea vorbirii… Este primul limbaj și ultimul și spune întotdeauna adevărul.” (Margaret Atwood, 2000)
Când oamenii trec prin experiențe traumatice, ei dezvoltă adesea simptome somatice care sunt expresiile corporale ale problemelor psihologice profunde rezultate din traumă unde este prezenta si pasivitatea ca modalitate externa de a face fata din punct de vedere comportamental.
In Analiza Tranzactionala avem concepte precum protocolul (Berne, 1961) care indica complexitatea subsimbolica (Bucci, 2008), care implică modurile afective, somatice, senzoriale și motorii ale procesării mentale. In practica, traducerea acestui concept mi-a fost dificila la nivel de tehnici si instrumente de lucru, in special cu acei clienti: copii, adolescenti sau adulti unde nivelul de pasivitate face ca terapia “ vorbita” sa fie limitata ca eficacitate.
Am gasit raspunsuri la intrebarile mele despre cum sa lucram cu modului in care trauma s-a “ incarnat” ( engl.embodied) in corp in psihoterapia sensorio-motorie elaborata de Cornelia Elbrecht (2013, 2021). Aceasta a scos la lumină un proces de comunicare implicită ca niciun altul întâlnit în domeniul terapiei prin artă sau bazat pe psihoterapii corporale si anume- prezența lutului ca vehicul al reparării și transformării.
Lutul este incontestabil unic în multe feluri: se concentrează pe utilizarea directă a mâinilor ca instrument principal în munca expresivă. Experiențele senzoriale ale „atingerii lutului” sunt comunicare directă și instantanee între individ și lut, spre deosebire de vopsea, desen și alte forme de expresie bazate pe imagini.
In cadrul workshopului propun o impletire intre nivelul teoretic al analizei tranzactionale si psihoterapia sensorio-motorie oferinta o experienta in lucrul cu lutul in psihoterapie cu scopul de a largi si imbogati instrumentele din practica noastra.
***participantii sunt rugati sa poarte haine lejere, care pot intra in contact cu lutul (acesta se curata usor dupa ce se intareste).***
15:45 - 16:00 Pauză
16:00 - 18:00 Steff Oates (TSTA-P): "Whose responsibility is it anyway"? (A cui e, pana la urmă, responsabilitatea?). *Workshopul va avea traducere
Participanți înscriși: 87
Steff Oates (TSTA-P)
EN: Steff Oates is a Teaching and Supervising Transactional Analyst who runs a small private psychotherapy and supervision practice in Wales. She is Vice President Research and Innovation of the ITAA and an occasional guest editor of the TAJ. She has written numerous TAJ articles and book chapters and has an abiding interest and appreciation in the ongoing development of TA theory.
RO: Steff Oates este TSTA-P ce conduce o mica practica privata de psihoterapie si supervizare din Tara Galilor. Este Vice Presedintele pentru Cercetare si Inovatie din cadrul ITAA si un invitat ocazional pentru TAJ. A scris numeroase articole publicate in TAJ si capitole de carte, si are un interes si o apreciere constante pentru dezvoltarea continua a teoriei AT.
Despre workshop: (*workshopul va avea traducere)
EN: Whose responsibility is it anyway?
This workshop will consider TA thinking about responsibility in the working relationship between practitioner and client.
We will look at how we view the word responsibility. Is it the ability to respond? Is it akin to blame? How does it tie in with mutuality in the working relationship between practitioner and client.
What responsibility do we take as practitioners, and what is it that we expect of our clients? Can there be an over-emphasis on client responsibility or an over-emphasis on the practioner’s responsibility, is there sometimes a necessary inbalance?
What is an ethically responsible stance that accounts for our responsibility to our clients, our profession, our world and ourselves and how can this question enrich the human relations endeavour.
RO: A cui e, pana la urmă, responsabilitatea?
Acest workshop va lua in considerare conceptia AT despre responsabilitate in cadrul relatiei de lucru dintre practician si client.
Ne vom uita la modul in care definim cuvantul responsabibilitate. E o abilitate de a raspunde? E ceva similar cu vina? Cum se leaga de reciprocitatea din cadrul relatiei de lucru dintre practician si client?
Ce fel de responsabilitate ne asumam noi ca practicieni, si care e responsabilitatea pe care o pretindem clientilor nostri? Poate exista un accent excesiv pe responsabilitatea clientului sau poate a terapeutului, e uneori necesar un dezechiibru?
Care este pozitia resposanbila din punct de vedere etic care explica responsabiitatea noastra fata de clientii nostri, fata de profesia noastra, fata de lume si noi insine, si cum poate aceasta intrebare sa imbogateasca relatiile umane.
19:00 Party!
Participanții sunt invitați să ia parte la petrecerea ARAT, să ne conectăm, să ne simțim bine împreună într-un cadrul informal.
ZIUA 3 (Duminică, 29 Octombrie, 9:30 – 18:00)
8:30 - 9:00 Primirea participanților
Întâlnirea și conectarea de dimineață a participanților la o cafea și împărțirea pe săli în funcție de workshop-urile pentru care fiecare a optat în prealabil.
9:00 - 11:00 Alina Rus (PTSTA-P): În căutarea responsabilității. *Max 27 participanti.
Participanți înscriși: 22
Alina Rus, PTSTA(P)
Alina Rus este psihoterapeut certificat în Analiză Tranzacţională (CTA-P), Formator şi Supervizor în Analiză Tranzacţională în Psihoterapie sub supervizare (PTSTA-P), membru fondator al Asociaţiei Române de Analiză Tranzacţională (2000), lucrează din 2007 în practică privată.
A lucrat la Centrul de Resurse şi Asistenţă Educaţională „Speranţa” din Timişoara ca psiholog specializat în Psihopedagogie specială, fiind implicată în proiecte educaţionale de prevenţie a violenţei, combatere a stereotipurilor de gen, dezvoltare a abilităţilor de gestionare de conflicte la mediatorii şcolari (1996-2021).
Din 2018, este formator in cadrul programelor de formare in Analiza Tranzactionala in psihoterapie.
S-a implicat în viaţa comunităţii de Analiză Tranzacțională, inclusiv ca membru al Consiliului Director al ARAT, a coordonat publicarea în limba română a unor cărţi de Analiză Tranzacţională, a contribuit la dezvoltarea bibliotecii asociaţiei, a coordonat organizarea mai multor conferinţe naţionale ARAT și a conferinţei EATA din 2004. Din 2021, activează în cadrul asociației ca și președinte ARAT.
Despre workshop:
În căutarea responsabilității
Workshopul este deschis persoanelor interesate de explorarea din perspectivă personală și profesională, folosind cadrul Analizei Tranzacționale a căilor ce facilitează asumarea responsabilității, precum și a blocajelor interne ce duc la evitarea responsabilității.
Atât în activitatea profesională, cât și în viața de zi cu zi folosim termeni ca “a fi responsabil”, “asumare a responsabilității”. Utilizând conceptul de proces al responsabilității, (Avery, 1991) vom parcurge stadiile mentale firești prin care trecem în procesul de evitare, respectiv asumare a responsabilității.
Utilizând abordări teoretice referitoare la rolul de bystander (Clarkson, 1987) și la matricea conștientizării – desconsiderarii (Mellor, Macefield, 2016), prin exerciții interactive, vor fi analizate potențiale răspunsuri la întrebări privind asumarea responsabilității ce pot apărea în diferite contexte, inclusiv relația terapeutică, relațiile din mediul profesional sau cu persoanele apropiate: Oare e nevoie de ajutor în jurul meu? Conștientizez asta? În ce măsură este responsabilitatea mea?
9:00 - 11:00 Ioana Cupsa (PTSTA-P): Bias-uri implicite si influenta lor asupra pasivitatii si responsabilitatii. *Max 27 participanti
Participanți înscriși: 27
Ioana Cupsa, PTSTA(P), practicant psihoterapie AT nivel specalist.
Ioana Cupșa este psiholog, Formator şi Supervizor în Analiză Tranzacţională în psihoterapie sub supervizare. Lucrează în practică privată ca psihoterapeut, supervizor și trainer sub supervizare, în Timișoara. De șase ani locuiește împreună cu familia ei în Elveția, unde lucrează ca psihoterapeut într-o clinică psihiatrică. În urma experienței ei de a locui și de a trăi în trei țări diferite, a devenit interesată de studiul fenomenului de șoc cultural și de impactul acestuia asupra identității. A publicat un articol în TAJ pe acest subiect și a facilitat diferite workshopuri la diverse conferințe de AT.
Despre workshop:
Bias-uri implicite si influenta lor asupra pasivitatii si responsabilitatii
Acest workshop isi propune o explorare diferita a unor concepte din teoria Schifiana, cu indepartarea de la ce indeamna “ a sti “ si apropierea fata de ce inseamna sa invatam, sa descoperim, explorand noi intelesuri.
Lentila specifica propusa pentru aceasta explorare este aceea a bias-uri-lor inconstiente, care sunt parte din felul in care citim si dam sens lumi, atat la nivel intern cat si la nivel
extern.
Daca ne dorim o miscare de la pasivitate spre resposabilitate atat la nivel individual cat si global sistemic, in grupul de lucru, in clase la scoala, la nivelul institutiilor statului, in comunitatea AT, atunci avem nevoie sa ne uitam cu compasiune la felul in care propriul cadru de referinta este construit in jurul propriilor bias-uri explicite si implicite.
9:00 - 11:00 Maria Bran (PTSTA-P): Comportament pasiv sau reactie de supravietuire: lupta, fuga sau inghetare? *Max 27 participanti.
Participanți înscriși: 27
Maria Bran, PTSTA(P)
Maria Bran este psihoterapeut certificat de EATA în AT la Roma 2015, recunoscută de Colegiul Psihologilor din România (CPR), Supervizor și Trainer în supervizare în AT, înregistrată la EATA din ianuarie 2017 și CPR din 2018. Are o experiență de 16 ani în Analiza Tranzacțională și lucrează cu clienți de 11 ani. Este interesată de impactul descoperirilor din neuroștiințe asupra scenariului de viață și are în vedere abordarea relațională în munca ei de psihoterapeut.
A absolvit Facultatea de Pediatrie în 1987 și a lucrat ca medic pediatru până în 1999, apoi ca medic de familie până în prezent. În calitate de medic a putut identifica conexiuni intre sistemul de credințe al familiei și efectele asupra copiilor, de multe ori exprimate prin boli somatice și /sau tulburări neuropsihice. Pasul înainte a fost să înțeleagă că adeseori copiii reacționează normal la o situație anormală.
Despre workshop:
Comportament pasiv sau reactie de supravietuire: lupta, fuga sau inghetare?
Cercetarile recente din neurostiinte evidentiaza ca in urma traumei, fie ca vorbim despre o trauma majora, unica sau o trauma cumulativa in timp, sistemele noastre nervos autonom, endocrin si imunitar devin vulnerabile si ca urmare, anumite evenimente stresante recente, pot determina raspunsuri comportamentale de tip lupta/fuga sau inghetare prin deconectare, in afara vointei noastre constiente.
In AT, cand sotii Schiff si Aron Schiff au descris comportamentele pasive in 1971, ei le-au considerat, ca fiind decizionale, constiente si ca urmare , metodele de tratament folosite, adeseori punitive, nu au avut rezultatele dorite.
Cu toate acestea, concepte ca pasivitate,desconsiderare sau simbioza au fost si sunt folosite in cabinetele de terapie pentru a numi si intelege anumite tipare de experienta.
In acest workshop, propun sa intelegem pasivitatea in cabinetul de terapie si ca urmare sa identificam impreuna modalitati diferite de abordare a clientilor care prezinta diferite nivele de pasivitate.
09:00 - 11:00 Adina Tița (CTA-P): Grup de reflectie/suport/actiune pentru psihoterapeutii care sunt si parinti: efectele contactului cu suferinta din lucrul cu clientii asupra relatiei cu copiii nostri. *Max 15 participanti.
Participanți înscriși: 8
Adina Tița, CTA-P, practicant psihoterapie AT nivel specalist.
Adina Tița este psiholog clinician și psihoterapeut certificat în analiză tranzactională (CTA-P) din anul 2021.În 2006 a conceput și facilitat un program de informare și consiliere parentală pentru părinți cu copii de vârstă preșcolară. Din 2016 este facilitator al Programului de Educație Parentală Cercul Siguranței, pentru grupuri de părinți, educatori și asistenți maternali. A coordonat și organizat timp de 4 ani tabere de vară de dezvoltare personală pentru părinți și copii. Lucrează în prezent ca psihoterapeut cu copii/adolescenți și adulți în diferite formule, individuale, de familie sau de grup.
Despre workshop:
Grup de reflectie/suport/actiune pentru psihoterapeutii care sunt si parinti: efectele contactului cu suferinta din lucrul cu clientii asupra relatiei cu copiii nostri.
Așa cum arată și titlul, vom realiza în cadrul acestui grup o muncă de reflecție/căutare, înțelegere si expansiune pornind de la ceea ce împărtășim împreună și ce se poate mișca în noi și în afara noastră, abordând următoarele teme (plus altele):
– gestionarea contratransferului, din rolul nostru de părinte/terapeut;
– self-reparenting-ul în momentul în care devenim părinți, pe lângă modelele interiorizate de la părinții noștri ce alte modele includem (culturale, familiale, terapeutice etc);
– starea eului de Părinte: cum e influențată de rolul nostru de părinte dar și de ceea ce aduc clienții noștri (experiențele lor cu propri părinți, valorile lor, modul lor de a fi părinți pt propri copii);
– burn-out-ul, cum rămânem fără resurse într-una dintre zone (părinte sau terapeut) sau în ambele; cum acționăm când rămânem fără resurse, cum ne folosim de skill-urile noastre de terapeuți, cum cerem ajutor, cum ne izolăm sau cum ne adunăm;
– cum gestionăm propriile blocaje din diferite stadii de dezvoltare în același timp cu cele ale copiilor noștri dar și cu ale clienților noștri;
– cum ne destabilizează, afectează sau cum ne ajută să creștem suferințele clienților noștri.
Maxim 10 participanti pentru a facilita deschiderea și un nivel bun de intimitate și spațiu de exprimare
11:00 - 11:20 Pauză
11:20 - 13:20 Ioana Pirvu (CTA-P), Marina Brunke (CTA-P): Puncte de sprijin - o perspectiva AT asupra comunicarii medic-pacient in sistemul medical de stat din Romania. *Max 27 participanti.
Participanți înscriși: 9
Ioana Pirvu, CTA-P, practicant psihoterapie AT nivel specalist.
Ioana Pîrvu este Analist Tranzacțional Certificat (CTA-P) si lucrează ca psihoterapeut în practică privată, fiind dedicată lucrului terapeutic individual cu adulți. A lucrat deasemenea într-un spital de psihiatrie ca psiholog clinician. În ultimii doi ani a participat la un proiect care susține îmbunătațirea comunicării dintre medici și pacienți. Îi plac mult prietenii ei, o inspiră să citească, are nevoie de contactul cu natura, chiar daca e doar cerul care se vede pe fereastră, de curand exploreaza sa se exprime prin colorat si creat colaje, si dintotdeauna a fost curioasă și emoționată de felul în care oamenii se susțin prin relația dintre ei.
Marina Brunke, CTA-P, practicant psihoterapie AT in supervizare
Marina Brunke este analist tranzactional certificat. Lucreaza in practica privata cu adulti, atat psihoterapie individuala cat si de cuplu. Hobby-urile ei includ calatoriile, muzica, statul cu emotiile dificil de tolerat, ganditul neincetat la moduri in care psihoterapeutii pot avea mai mult impact social, pusul de intrebari despre viitorul omenirii si gatitul.
Marina a fost timp de 10 ani membra a comisiei de etica, domeniu care ramane constant pasiunea ei.
Despre workshop:
Puncte de sprijin: O perspectivă AT asupra comunicării medic-pacient în sistemul medical de stat din Romania
Atelierul nostru vine sa aducă o imagine a sistemului medical din perspectiva analizei tranzacționale. Limitele și zonele sale de creștere vor fi discutate avand în minte conceptul lui Eric Berne de psihiatrie socială, cat și experiența ultimilor 3 ani din cadrul proiectului „Puncte de Sprijin”.
Vă așteptăm să aflați mai multe despre cum și de ce analiștii tranzacționali pot sprijini medicii să comunice empatic și eficient – atat împreună cat și separat. De asemenea, cum putem fiecare să ne îmbunătățim comunicarea cu medicii din spitalele publice.
Va propunem discuții și exerciții prin care să conturăm împreună felul în care folosirea limbajului analizei tranzacționale, împreună cu anumite instrumente și strategii practice, poate fi foarte utilă în creșterea colaborării cu reprezentanții sistemului medical, din diferitele noastre roluri, ca speialișt, pacienți și aparținători.
Atelierul este destinat atat psihoterapeuților cat și consilierilor sau specialiștilor în educație sau AT organizațional.
11:20 - 13:20 Traian Bossenmayer (TSTA-O), Nicoleta Gheoghe (TSTA-P): Responsabilitatea individuala in (ne)provocarea pasivitatii. *Max 27 participanti.
Participanți înscriși: 27
Traian Bossenmayer, TSTA(O)
Traian Bossenmayer este specialist în dezvoltare organizaţională, cu expertiză în proiecte de training şi creşterea abilităţilor de leadership. Este pasionat de învăţarea în organizaţii şi facilitarea schimbării în echipe. În prezent lucrează în cadrul unei companii multinaţionale în rolul de HR director şi, în paralel, este implicat în proiecte de transformare organizaţională ca freelancer și executive coach.
Este analist tranzacţional certificat în domeniul organizațional (CTA-O), din anul 2015 şi formator şi supervizor în analiză tranzacţională sub supervizare din 2016 (PTSTA-O) si formator si supervizor in analiza tranzactionala din 2023. Este pasionat de facilitarea schimbării în cadrul echipelor, prin încurajarea unui contact autentic și a unor conversații valoroase. Invită și susține creșterea într-un mod atent, uman și entuziast.
Nicoleta Gheoghe, TSTA(P)
Nicoleta Gheorghe este un psihoterapeut experimentat, un trainer și supervizor dedicat și deschis către învățare, al cărei principal scop profesional este facilitarea (re)câștigării identității și libertății clienților ei. A inițiat și consolidat două grupuri de formare și o practică privată de supervizare în București. Folosește diferite abordări ale analizei tranzacționale, având un interes special în învățarea și aplicarea AT-ului relațional atât în practica clinică cât și în supervizare și în formare. A susţinut workshopuri la diferite conferințe naționale și internaționale, și s-a implicat activ și intens în viața comunității AT naționale și internaționale, promovând interesele ei în peisajul tumultuos al psihoterapiei din România. A publicat capitolul dedicat Analizei Tranzacționale din volumul „Povești de psihoterapie românească” apărut la Editura Trei, și articole în newsletter-ul ITAA, The Script și în Jurnalul de Analiză Tranzacțională – Transactional Analysis Journal
Despre workshop:
Acest workshop este o invitatie la constientizare si reflectie asupra comportamentelor pasive observabile la nivel social sau individual. De multe ori aceste comportamente pasive pot semnala situatii care contin aspecte contrdictorii care pot fi folosite ca oportunitati de reflectie si explorare. Trecerea prea rapida peste aceste senzatii sau sentimente contrdictorii rateaza sansa de a intelege in profunzime dinamica care a dus la contradictie si blocaj. Aceasta trecere grabita poate fi traita fie printr-o disociere sau excludere a conflictului interior, sau poate sa genereze un impuls de a alege una din cele doua aspecte contradictorii, prin excluderea celeilalte. Ambele variante se manifesta in exterior printr-un comportament pasiv.
Alegere autentica versus o pseudo alegere pentru evitarea disconfortului sau chiar alegerea confortului in detrimentul sinceritatii cu propria persoana nu facilteaza autonomia asa cum este vazuta in AT. Sinceritatea este un rezultat al congruentei dintre nivelulul social si cel psihologic al dialogului intern.
Noi vedem acest proces de examinare ca o responsabilitate individuala de iesire din pasivitate. Lipsa asumarii acestui proces poate conduce la o senzatie falsa de rezolvare a problemei sau a contradictiei si genereaza neimplicare neconstientizata.
11:20 - 13:20 Karina Heiligers (TSTA-P): Punctele „tari”, „oarbe”, „surde”, „ignorante” ale procesului de supervizare - să vorbim despre eficiența procesului de supervizare (atât din perspectiva supervizorului cât și a supervizatului). *Max 27 participanti.
Participanți înscriși: 23
Karina Heiligers, TSTA(P)
Karina Heiligers este psiholog clinician și psihoterapeut, analist tranzacțional certificat în Psihoterapie, psiholog specialist în Analiză Tranzacțională, Formator şi Supervizor în Analiză Tranzacţională în Psihoterapie (TSTA-P) , psihoterapeut certificat în Psihoterapie familială sistemică, cu formare în Terapie de cuplu centrată pe emoții, Terapia traumei, Terapie psihosomatică, Brainspotting, și profesor de Dans conștient Azul. Lucrează în practică privată cu adulți, cupluri, grupuri și familii.
Email : heiligerskarina@gmail.com
Despre workshop:
Procesul de supervizare este parte componentă din învățarea și resursele necesare pentru a deveni un bun psihoterapeut, împreună cu formarea specifică în psihoterapie și autocunoașterea și dezvoltarea personală.
Eficiența procesului de supervizare și modul personal în care folosim supervizarea pentru creșterea profesională și ca resursă, depinde foarte mult de diada terapeut-supervizor și alianța prezentă, de nivelul de dezvoltare ale terapeutului și supervizorului, de stilul fiecăruia și de punctele „ puncte „tari” (Oates, 2014), „oarbe”, „surde”, „ignorante” ale procesului de supervizare” (Ekstein, 1969, Hawkins, Shohet, 2006).
În acest atelier va invit să explorăm impreuna felul în care ne raportăm la supervizare, înțelegerea pe care o avem legat de responsabilitatea și pasivitatea prezentă în acest proces, și modalitatea prin care este posibil ca acestea să fie influiențat de posibilele noastre puncte tari, oarbe , surde și ignorante.
11:20 - 13:20 Marina Ionescu (PTSTA-P): Adolescența între Pasivitate și Responsabilitate. *Max 27 participanti.
Participanți înscriși: 28
Marina Ionescu, PTSTA(P)
Marina Ionescu este psiholog și psihoterapeut, analist tranzacțional certificat în psihoterapie, psiholog specialist în Hipnoză Ericksoniană și psihoterapeut certificat în Sandplay Therapy. Din 2019 este formator și supervizor acreditat internațional în Sandplay Therapy, organizând cursuri și grupuri de supervizare pentru psihoterapeuti. Lucrează în practică privată de peste 15 ani cu adulți, familii, copii, adolescenții și părinții acestora. Dezvoltă programe pentru părinți și adulți și colaborează în proiecte educaționale naționale și internaționale. Din 2022 este PTSTA-P (Formator şi Supervizor în Analiză Tranzacţională în Psihoterapie sub supervizare).
E-mail: marina.ionescu@madcris.ro
Despre workshop:
Adolescența este o perioadă de tranziție și dezvoltare semnificativă în viața unei persoane, iar cu această perioadă pot apărea numeroase dificultăți. Aceste dificultăți sunt adesea legate de schimbările fizice, emoționale și sociale semnificative prin care trec adolescenții. În cadrul acestui workshop vom explora provocările cu care se întâlnesc adolescenții în această perioadă, pe fondul dezvoltării social-media, al schimbărilor globale dar și al contextului cultural, și cum pot psihoterapeuții să sprijine adolescenții în autonomia lor prin asumarea responsabilității și să gestioneze provocările legate de pasivitate.
Psihoterapeuții pot juca un rol crucial în ajutarea adolescenților să-și dezvolte abilități de adaptare sănătoasă și să facă față cu succes provocărilor adolescenței.
Prin exerciții interactive vom reflecta asupra diferitelor abordări terapeutice și tehnici pe care psihoterapeuții le pot utiliza pentru a ajuta tinerii să-și înțeleagă și să-și gestioneze mai bine emoțiile, comportamentele și problemele personale.
13:20 - 15:00 Pauză de masă
15:00 - 17:00 Sue Eusden (TSTA-P): “High dare/high care compass - navigating passivity and responsibility” (Busola curaj/grija - navingand intre pasivitate si responsabilitate)
Participanți înscriși: 89
Sue Eusden, TSTA-P, Doctorat in Psihoterapie, Universitatea din Middlesex/Institutul Metanoia, formare in EMDR si Protocolul Safe and Sound.
Mai multe informatii: https://askingforhelp.co.uk/
Despre workshop: (*workshopul va avea traducere)
EN: High dare/high care compass – navigating passivity and responsibility”
The high dare/high care compass is an integrative model that helps us to think about the interventions we make and the risks we do and don’t take in our work. When trouble enters the relationship, as it sometimes needs to, it is helpful for practitioners to have ways of understanding and navigating the journey from trouble to transformation. In this workshop we will explore the compass as a framework for thinking and informing practice for such times. Open to all fields of TA.
RO: Busola curaj/grija – navingand intre pasivitate si responsabilitate.
Busola high dare/high care (curaj mare/grija mare) este un model integrativ care ne ajuta sa ne gandim la interventiile pe care le facem, la riscurile pe care ni le asumam si pe care nu ni le asumam in munca noastra ca psihoterapeuti.
Cand apar dificultati in relatia psihoterapeutica, asa cum uneori e necesar sa se intample, este util pentru psihoterapeuti sa aiba la dispozitie niste modalitati pentru a intelege si a naviga pe drumul de la dificultati la transformare.
In acest workshop, vom explora Busola Îndrăzneală mare /grijă mare ca pe un cadru pentru a ne gândi și a lua decizii informate în practica noastră.
Workshopul este deschis tuturor practicanților de AT, din toate domeniile
17:00 - 17:10 Pauză
17:10 - 18:00 Închiderea conferinței
Premiile ARAT, Plen
18:15- 19:30 Adunarea Generală ARAT
Dragi colegi,
Consiliul Director al Asociației Române de Analiză Tranzacțională vă invită să participați în data de 29 octombrie 2023 la ora 18:15, la Adunarea Generala Extraordinară (AGE) a membrilor Asociației Române de Analiză Tranzacțională (ARAT), care se va desfășura la Sediul Universității Româno-Americane, Bulevardul Expoziției 1B, București și online pe Zoom.
Locația sălii va fi transmisă ulterior.
Pentru mai multe detalii despre ordinea de zi a acestei Adunări Generale Extraordinare și linkul de conectare pe Zoom vă rugăm să citiți mailul trimis pe grupul “Membri ARAT” trimis de pe adresa “secretariat@arat.ro”
ZIUA 4 (Luni, 30 Octombrie, 09:00 – 18:00)
09:00 - 18:00 Sue Eusden (TSTA-P): “Hiding and Seeking - exploring and working with the courage impasse” (De-a v-aţi ascunselea - lucrul cu impasul curajului). *Max 50 participanti. **Workshopul va avea traducere.
Participanți înscriși: 44
Sue Eusden, TSTA-P
Sue Eusden este psihoterapeut, supervizor, formator, cercetator si scriitor. Are un Doctorat in Psihoterapie, Universitatea din Middlesex/Institutul Metanoia, si formari complementare in EMDR si Protocolul Safe and Sound. Este Vice-presedinte al International Board of Certification (IBOC) pentru Asociatia Internationala de Analiza Tranzactionala (ITAA). In 2019, a primit Medalia de aur din partea Asociatiei Europene de Analiza Tranzactionala (EATA) O puteti contacta la askingforhelp.co.uk/contact/
Despre workshop: (*workshopul va avea traducere)
EN: Hiding and Seeking – exploring and working with the courage impasse.
In this workshop we will explore the tension between passivity and responsibility in relation to vulnerability. We can use courage to deny our needs or to acknowledge them and seek help. How might we be passive whilst ‘being strong’? What could help us take responsibility for seeking the help we need? The model of Hide and Seek, developed through my research, illuminates these processes. You will have the opportunity to learn and apply the model to your own practice and life.
For all fields in TA.
RO: De-a v-aţi ascunselea – lucrul cu impasul curajului.
In acest workshop, vom explora tensiunea dintre pasivitate si responsabilitate in raport cu un al treilea factor: vulnerabilitatea.
Putem folosi curajul pentru a ne nega nevoile sau pentru a le recunoaste si a cere ajutor. Cum am putea fi pasivi in timp ce “suntem puternici”? Ce ne-ar putea ajuta sa ne asumam responsabilitatea pentru a cauta ajutorul de care avem nevoie?
Modelul De-a v-aţi ascunselea, dezvoltat in baza cercetarilor mele, pune in lumina procesele implicate. Veti avea oportunitatea sa invatati si sa aplicati modelul De-a v-aţi ascunselea atat in practica profesionala, cat si in viata personala.
Workshopul este deschis tuturor practicantilor de AT, din toate domeniile.